Bérelhető webáruházuk számos funkcióval rendelkezik, melyek segítik az adatok rögzítését, a termékek karbantartását, a cikkek és publikációk írását, a keresőoptimalizálást, a kimutatások lekérdezését, az üzleti folyamatokat (számlázás, feladás), a termékek megosztását termékmegosztó oldalakon vagy az analitikák beépítését. Ahogy rendszerünk fejlődik, a lista folyamatosan bővül, akár az általunk hasznosnak vélt, akár az általad kitalált funkciókkal.
Termékek kezelése
> Termékek kategóriák és gyártók
Minden termékhez hozzá lehet rendelni egy gyárót és több termék-kategóriát, amiknek külön oldaluk van. A gyártók és kategóriák saját elérési útvonallal (barátságos url) rendelkeznek.
> Termékek tulajdonságok
A termékek elláthatók tulajdonságokkal (akár többel is), például kiszerelés, szín, méret vagy ízesítés. Ezeket a tulajdonságokat a termék adatlapján választó listában megjeleníti a rendszer és a vásárló kiválaszthatja a számára megfelelő kombinációt. A termék tulajdonságok szerint külön beállíthatjuk a termék árát és készletét. A tulajdonságok értékei (pl. szín: piros, kék, zöld) lehetnek előre definiáltak (minden terméknél ugyanazok) vagy termékenként meghatározottak.
Megadható továbbá technikai tulajdonság is (pl. memória mérete: 128 MB), ami nem választható, fix érték és a termék adatlapon táblázatos formában jelenik meg. A technikai tulajdonságokat meg tudjuk jeleníteni a termékek dobozán is, képek formájában.
> Cimkék
A rendszer egy fejlett cimke kezelést kapott. Azon felül, hogy ki tudjuk írni a termék adatlapján a hozzá rendelt cimkéket, a cimkékkel tudunk extra funkciókat is érvényesíteni (pl. a belső linkek automatikus használatát, a cimkéhez rendelt cikket, vagy a tápanyag táblázatban az RDA% automatikus számolását). A cimkék kategórizálhatóak is, a jobb átláthatóság végett.
> Egyedi feliratok
Minden esetben, ahol termék listák vannak, a termék dobozokon meg tudunk jeleníteni egyedi, a kiemelést segítő feliratokat is. Pl. "kedvelt termék", "űjra elérhető" vagy "ajánlott termék".
> Mértékegységek
A termékekhez egységesen mértékegységek rendelhetők (termék, garancia, kiszerelés, méret, súly). Így az adatlapon és a tápanyag táblázatban egységesen tudjuk kiírni, váltani és számolni a különböző tulajdonságokat (pl. egységár).
> Okos tápanyag táblázat
Étrend-kiegészítő webáruháza van? Akkor az okos tápanyag táblázat tetszeni fog, hiszen adatok szintjén tároljuk a termék összetevőit, melyeket a cimkék segítségével definiálunk. A rendszer a megadott (akár hiányos) adatokból kiszámolja az RDA% értékét és a többszörös kiszerelés értékeit is. A tápanyag táblázatot a rendszer legenerálja a termék leírásának a végére.
> Termék kombinációk
Nagyon sok termék több kiszerelésben, színben és méretben kapható. SEO, üzemeltetési és vásárlói szempontból is előnyös, ha ezek a termékek egyszer szerepelnek az oldalon. Nem lesz duplikált tartalom, a vásárló egy oldalon látja a termékek kombinációját és egy helyen kell a leírást karbantartani. A kombinációk több termék tulajdonságot foglalnak magukba és alkalmassá teszik a rendszert, hogy ezeket a kombinációkat használjuk az árazásnál és készlet kezelésnél.
> Készlet kezelés
Egy webáruház fontos része a raktár készlet kezelés. Nálunk erre több módszer is lézezik:
- nincs készletkezelés: a termék raktáron van
- egyszerű készlet kezelés: nem számít, hogy a termékből van-e kombináció vagy sem, egy készletként kezeli a rendszer.
- komináció alapú készlet kezelés: minden termék kombinációhoz külön készletet tudunk rendelni, így külön tudjuk választani pl. az ízeket vagy kiszereléseket.
A raktárkészlet kezelésnél külön raktárakat tudunk meghatározni.
> Komplex árkezelés
Az árak meghatározása egy bonyolut rendszer, sok összetevőtől függ. Amennyire lehet próbáltuk leegyszerűsíteni a kezelését. Az árak beállításának összetevői:
- Alapár: mindennek az alapja, ha más nincs kitöltve ez lesz az ár.
- Alap akciós ár: akciós ár, dátum intervallummal. Felülírja az alapárat
- Soronként megadható tulajdonságok: termék kombináció, vásárlói csoport, rendelési mennyiség, ár, akciós ár
- Termék tulajdonságoknál meghatározott ár kompenzáció: minden kiszámolt ár végén a kiválasztott tulajdonságnak megfelelően kompenzálja az árat a rendszer (pl. medál - ezüst nyakláccal: + 1200 Ft)
- Kuponok használata
A kuponok, a vásárlói csoportok, a mennyiségi kedvezmények és az akciós árak közül mindig a legnagyobb kedvezményt adja a rendszer.
> Árkerekítések
Szeretné, hogy az árak automatikusan 9-esre vagy 90-re végződjenek? Globálisan állítható paraméter segítségével megadhatjuk, hogy mire kerekítse a rendszer a bruttó árakat, aminek pszihológiai hatása van a vásárlásokra.
> Egyszerű ÁFA kezelés
Az ÁFA értéke előre definiált listából rendelhető a temékhez. Az árak nettó értékét tárolja a redndszer és a bruttó értéket az adott ÁFA kulcs felhasználásával számolja. Ez egy esetleges ÁFA változás esetén egyszerű átállást eredményez.
> Mennyiségi kedvezmények
A termékek árazásánál lehetőség van mennyiségi kedvezményeket adni. Például 5, 10 és 20 db pohárra külön be tudunk állítani árakat. Ha a kosárba ennyi darab termék kerül bele, akkor automatikusan megadja a rendszer a legnagyobb kedvezményt.
> Termék értékelések
A termék adatlapon nagyon jó szolgálatot tesznek a vásárlók által beküldött vélemények. Ezeket a véleményeket az admin felületen át tudjuk nézni és nincs beállítva az automatikus elfogadés, akkor azt is megtehetjük. A vélemény írása regisztráció nélkül is működik. A rendszer ellenőrzi, hogy a vélemény valóban olyan vásárláshoz köthető-e, amiben a terméket megrendelték. Ha valóban így van, akkor az igazolt vásárlás logóval látjuk el. A termék szöveggel és csillagok számával is értékelhető.
> Termék csomagok
A csomag típusú termékek segítségével több terméket értékesíthetünk egy termékként, akciós áron. A termék oldalon a rendszer kijelzi az eredeti termékeket. A csomag ára automatikusan számolódik a benne foglalt termékek árából, mi az akciós árat tudjuk megadni. A csomagok készlet kezelése automatikus a benne foglalt termékek készletétől függően.
> Kapcsolódó termékek
A vásárlás ösztönzés egyik legegyszerűbb és legjobb módja, ha a termék adatlap alatt ajánlunk más termékeket is, amelyek valamilyen logika szereint kapcsolódnak az adott termékhez. Ezek a következők lehetnek:
- kategória alapján: a termék fő kategóriája alapján azokat a termékeket ajánlja a rendszer, amik szintén ebbe a kategóriába tartoznak.
- saját termék cimke alapján: amennyiben a termék hozzá van rendelve egy cimkéhez tartalomként, akkor azokat a termékeket fogja ajánlani az áruház, amik ezzel a cimkével el vannak látva.
- cimke alapján: amennyiben a terméknél meg van adva valemilyen cimke, akkor azokat a termékeket fogja a rendszer kilistázni, ahol szintén ezeket a cimkéket használjuk.
- egyedi: egyedi termékek megadása alapján listázzuk a termékeket.
> Kiegészítő termékek
A termék adatlapon lehetőség van kiegészítő termékek megjelenítésére. Ezek olyan termékek, amik szorosan kapcsolódnak az adott termékhez és valószínű, hogy a vásárlónak szüksége van erre is. Például egy cserepes virágnál tápoldatra.
> Helyettesítő termékek
Amennyiben egy termék nincs raktáron, akkor lehetőség van más termékeket ajánlani helyette a termék adatlapján jól látható helyen. Ez jó nekünk is, hiszen a vásárló jó esetben nem megy el üres kézzel, és jó a vásárlónak is, hiszem tudja, hogy az adott termék helyett mit javasol egy hozzáértő webáruház.
Tartalom kezelése
> Szerzők és cikkek
A tartalom a legfontosabb része egy weboldalnak, a cikkek és publikációk írása nem kikerülhető. Minden cikkhez egy szerzőt lehet rendelni, ami növeli a vásárlói bizalmat.
> Automatikus tartalomjegyzék
A H tagek alapján a rendszer a cikkek tetejére legenerál egy kattintható tartalomjegyzéket. SEO és felhasználói szempontból is előnyös, hiszen segíti az átláthatóságot és megkönnyíti a navigációt az oldalon belül.
> Automatikus belső linkelés
A webáruház motor a cimkék alapján a cikkben, kategóriában és termékben szereplő kulcsszavakra automatikusan belső liket épít. Ennek hatására a belső linkek mindig naprakészek lesznek, és nem kell a belső linképítéssel időt tölteni. SEO szempontból is hasznos, hiszen következetes linkelést eredményez.
> Automatikus külső link felülvizsgálat
A cikkek, kategóriák és termékek kifelé mutató linkjeire a rendszer "nofollow" attributumot tesz és automatikusan új ablakban nyitja meg azokat.
> Cikkek kategóriákhoz rendelése
A cikkeket kategóriákba sorolhatjuk, így azokhoz teméket tudunk rendelni e kategóriák alapján, illetve a kategóriához meg tudjuk jeleníteni a cikkeket.
> Cikkekhez kapcsolódó termékek
A cikkekhez ajánlott termékeket tudunk rendelni, ugyanúgy, ahogy a termékekhez, ami ösztönzi a vásárlást. Ez főleg akkor érdekes, ha olyan cikket írunk, amihez kevés termék kapcsolható, kategóriát nem érdemes készíteni hozzá, de mégis szeretnénk kihasználni a jó tartalmat és termék vásárlásra ösztönözni a látogatót.
Vásárlások ösztönzése
> Kuponok
- érvényességi időszak
- kedvezmény mértéke összegben vagy százalékban
- opcionálisan szükséges kupon kód
- alkalmazásához szükséges minimális vásárlási összeg
- felhasználható alkalmak száma /összesen vagy per vásárló/
- érvényes termékek, kategóriák, gyártók köre
- szükséges vásárlói szerepkör
- használatához szükséges termékek a kosárban
> Ajándékok
Jó ösztönző funkció, ha a vásárlás mellé ingyen ajándékot adunk. Például egyadagos BCAA port a nagy mellé. Ezáltal a felhasználó is elégedett, ráadásul, lehet, hogy megtetszik neki az íz és megrendeli a nagy kiszerelést.
> Ajándék-kártyák
Vásárlóinkat meg tudjuk ajándékozni meghatározott összeggel előre feltöltött ajándék-kártyákkal, melyek értéke kupon kód segitségével levásárolható.
> Influencerek bevonása az eladásba
Ha ismersz olyan influencert, aki szívesen dolgozna a webáruházaddal, akkor lehetőség van az ő fiókjához kedvezmény kupont rendelni. Minden - ezzel a kuponkóddal történt - vásárlás után jutalékot számol a rendszer a számára, amit ajándékkártyán számol el és ezt az összegyűjtött összeget később ki tudjuk neki utalni, vagy le tudja vásárolni nálunk.
> Dinamikus bannerváltó
Gondolom láttál már az oldal tetjén nagyméretű képeket, amelyek terméket reklámoztak. Ezek a bannerek (hirdetések) nagyon jó figyelem felkeltő és vásárlás ösztönző hatással bírnak. Az admin felületen bármennyi kép feltölthető (png és jpeg). A bannerváltó automatikusan váltogatja a feltöltött képeket.
A banner váltó több méretben is beilleszthető, például a főoldalon nagy méretben, a blog bejegyzéseknél pedig kis méretben.
> Vásárlói csoportok
Törzsvásárlói árakat adna vagy viszonteladókat is kiszolgál? Ennek semmi akadálya! Készítsen vásárlói csoportokat és határozzon meg számukra saját árakat. A rendszer mindig a legjobb árakat fogja adni a belépett felhasználónak.
> Egyszerűsített kosár és vásárlási folyamat
A kosár és a rendelés folyamata egy oldalon jelenik meg, a vásárlást nem kell több oldalon keresztül végigléptetni. Ez a módszer sokkal gyorsabb és átláthatóbb rendelési folyamatot eredményez.
> Termék upsell a kosárban
Amennyiben egy terméknek elérhető több kiszerelése is, és a vásárló a kissebb kiszerelést tette a kosárba, akkor a vásárlás befejezése előtt a rendszer felajánlja, hogy váltson nagyobbra, mert az jobban megéri. Árakkal és egységárral kijelezve a kedvezmény mértékét.
A rendszer működése
> LEGO oldal-felépítés
A webáruház felépítése építőkockákból történik. Minden használt oldal adatait egy definíciós felületen adunk meg. Itt tudjuk megadni az oldal nevét, elérési útvonalát és SEO meta adatait is. Továbbá itt tudjuk megadni, hogy mit tartalmazzon az oldal, azaz milyen építőkockákból álljon. Definiálhatunk például fejlécet, láblécet, ajánló modulokat, hírlevél feliratkozó dobozt, egyedi HTML tartalmat, termék véleményeket. Az oldalak elrendezése is itt állítható be, megadhatjuk, hogy legyen-e jobb és / vagy bal oldali sáv.
> Egyedi HTML tartalmak
Minden oldalon definiálhatunk saját, egyedi HTML tartalmakat, aminek köszönhetően például meg tudunk jeleníteni egy Facebook rajongói dobozt, ami növeli a felhasználói bizalmat és csoportformáló hatással is bír.
> Mobilra optimalizált nézetek
> Sablon alapú tartalom export (termékmegosztó oldalak)
A sablon alapú tartalom export egy fontos része a webáruháznak, hiszen a modern internet korában a termék megosztó oldalak, a facebook és instagram oldalak és az analitikák is xml formátumban várják az általunk forgalmazni kívánt termékek listáját. Az export xml, csv és pdf formátumban tud exportálni. Az exportálás lehet valós idejű (lekérés pillanatában generált) vagy időzített generálás (pl. napi egyszer fut le). Exportálást saját magunknak tudunk beállítani, a definiálását sablonok segítségével tesszük egyszerűbbé.
A következő esetekben használjuk az exportot:
- oldaltérkép generálása (sitemap.xml)
- termékmegosztó oldalak (árukereső, árgép, olcsobbat, vatera, stb)
- facebook és instagram shop
- google shopping
- szállítólevél generálás
- szállítási információ generálása (pl. MPL címiratkitöltő szoftver számára)
- számlázási információk generálása (pl. szamlazz.hu .csv export)
> Google integrációk
A webáruházba integrálható az összes Google szolgáltatás:
- Oldaltérkép (sitemap.xml)
- Google shopping (termékmegosztás)
- Google Analytics (statisztika)
- Google Ads (hirdetések)
- Google Search Console (indexelés)
- Google Tag Manager (címkekezelő)
> Saját scriptek beillesztése
Lehetőség van saját scriptek beillesztésére a fejlécbe vagy a láblécbe. Ezzel szabadon használhatunk külső szolgáltatásokat, mint például:
- Google Analyitics (statisztika)
- Google Tag Manager (címkekezelő)
- Facabook Pixel
- OneSignal
- Optimonk
- OmniSend
A scriptek definiálásánál sablonokat használunk a gyorsabb és könnyebb definiálás érdekében. Igény esetén a scriptek külön oldalakhoz rendelhetők, így csak ott fognak lefutni, ahol mi szeretnénk.
> IP cím szűrése
Találkoztál már olyan vásárlóval, aki soha nem veszi át a rendelését és csak költséggel jár? Akkor használd az IP cím szűrést. Beállíthatod, hogy erről a címről vagy cím tartományról böngésző felhasználó ne lássa az oldalaidat, vagy csak ne tudjon vásárolni. Külön termékekre és kategóriákra is beállítható a szűrés.
> Szerkeszthető CSS
Amennyiben személyre szabnád webáruházad megjelenését, vagy csak finomítanál a használt téma részlerein, akkor lehetőséged van megtenni ezt. Kis webdesign tudás azért szükséges lesz hozzá! Ha nem vagy biztos benne, hogyan csináld bízz meg egy szakembert.
> SEO optimalizáció
A keresőoptimalizáció, röviden SEO (Search Engine Optimalization) nagyon fontos része egy webáruháznak, hiszen a google keresőből jövő forgalom jó részét teheti ki az összes forgalomnak, és a nagyobb forgalom vásárlásokban mutatkozik meg.
Főbb tulajdonságok:
- Barátságos (keresőbarát, beszédes) útvonal megadása
- Meta Title/Description definiálása
- Képek fájl neve és alt-tagje
- Rich snippet - bővített termékkivonatok használata
- Automatikus 301 átirányítások a régi útvonalakró
- Kapcsolódó kulcsszavak nyilvántartása, előfordulása a szövegben, H tagekben és meta tagekben
- Belső linkek felderítése, lehetséges belső linkek megjelenítése
> Külső hitelesítések
Nem hiába igen népszerűek a külső hitelesítési (Facebook és Google) módszerek a mai weboldalakon. Használatukkal egyszerűen tud regisztrálni és belépni az oldalakra anélkül, hogy kitöltene bármilyen adatot is.
> Mini tartalom sáv
A tartalom sáv sok mindenre jó, hatékonyan tudunk közölni fontos információkat a vásárlóknak. Például az elérhetőségünket, vagy az ingyenes szállítási határértéket (plusz információként megjeleníthető mekkora összeg szükséges még az ingyenes szállításhoz).
> Szállítási módok
Csak pár kattintás és használhatja a meglévő szállítási módokat, legyen az házhozszállítás, csomagautómata vagy postán maradó. A szállítási módok listája folyamatosan bővül, az aktuális igényeknek megfelelően. A jelenlegi integrációkról bővebben itt olvashat: integrációk.
> Fizetési módok
Szintén csak egy gyors konfiguráció és használhatja a meglévő fizetési módokat. A legkedveltebb fizetési módok az utánvét, előre utalás és OTP Simple bankkáryás fizetés. A fizetési módok listája folyamatosan bővül, az aktuális igényeknek megfelelően. A jelenlegi integrációkról bővebben itt olvashat: integrációk.
> Szállítási - fizetési módok mátrix alapú beállítása
A fizetési módokat rugalmasan kombinálhatjuk a szállítási módokkal és ennek adhatjuk meg az árát. Megadhatunk továbbá ingyenes szállítási kosárértéket, szállítási országot, szerepkört, minimális és maximális kosárértéket, súly intervallumot.
> Integrált számlázás
A számlák kiállítása időigényes lehet - főként, ha már bejáratott áruházról van szó. A kézi számlázás pedig törvényszerűen rejti a hibák lehetőségét. Az automatizációnál a számlázás az első számú megoldandó feladat, ami nálunk már jól működik. Egy gombnyomással kiállíthatja a számlákat a rendelésekről, amit egy nyomtatható PDF fájban kap vissza. A számlákat ezentúl a rendelésből is lekérheti. Jelenleg a szamlazz.hu rendszerrel van összekötve a rendszer, de igény szerint ingyenesen bővitjük. A jelenlegi integrációkról bővebben itt olvashat: integrációk.
> Integrált szállítás és címirat nyomtatás
Szintén az automatizálás része, hogy a rendelésekből beépített módon - külső alkalmazás nélkül - 1 kattintással címiratot tud nyomtatni. Jelenleg az MPL címiratokra működik a rendszer, de igény szerint ingyenesen bővitjük.
> Többnyelvű webáruház
Rátkán használt funkció, de a lehetőség megvan rá. Egy áruházat használhat több nyelven is, amihez az admin felületen tudja a fordításokat kezelni. A fix szövegeken felül a tartalmak is lokalizálhatók. A különböző nyelvekhez hozzá lehet rendelni egy alapértelmezett valutát.
Email / SMS kezelés
> Sablon alapú értesítő levelek
Az áruház működése (pl. regisztráció) és rendelési folyamat során használt levelek (pl. rendelési státusz változás) szerkeszthetők, így minden egyedileg, az áruház arculatához szabható.
> Hírlevél feliratkozók kezelése
Lehetőség van az oldalainkon hírlevél feliratkozás dobozt kitenni, így tudjuk gyűjteni az email címeket, amikre később jogszerűen hírlevelet tudunk kiküldeni. A feliratkozókat tudjuk kezelni, és törölni is.
> Közös üzenet részek
Ki tudjuk emelni az olyan email részeket, amelyeket több levélben is használunk (pl. utalási információ, vagy social media jelenlét blokk), így azok módósítása esetén csak egy helyen kell átírni az adott blokkot.
> Időzített, eseményvezérelt kampányok
Az egyik leghasznosabb funkció az email kampány, melyben levelet tudunk küldeni a feliratkozóknak. Beállíthatjuk az eseményt, és, hogy hány napra rá küldjük a leveleket.
A következő események hatására tudunk automatikus levelet küldeni:
- regisztráció után
- első vásárlás után
- utolsó vásárlás után
- utolsó belépés után
- hírlevél feliratkozás után
- kosár módosítás után
- kívánságlista módosítás után
- nem fizetett előreutalásos rendelés után
- személyes átvétel esetén "átvehető" státuszú rendelés után
- mielőtt elfogy a megrendelt termék (kiszerelés alapján és napi adag)
> Fizetési emlékeztető
Ha egy rendelést előre utalásos fizetési móddal rendeltek meg, akkor a folyamat során a bejövő utalásnál a fizetési státuszt "fizetve"-re állítjuk. Ha ez nem történik meg, akkor lehetőség van adott nap után automatikus levelet küldeni a vásárlónak, hogy még nem egyenlítette ki a rendelés összegét.
> Átvételi emlékeztető
Ha egy rendelést személyes átvétellel rendeltek meg, akkor lehetőség van az "átvehető" státusz után adott nappal emlékeztető üzenetet küldeni a vásárlónak, hogy a terméke beérkezett és átvehető.
> Hamarosan elfogyó termék
Amennyiben egy termék kiszerelése és napi adagja alapján megállapítható annak fogyása, akkor lehetőség van levelet küldeni azoknak a vásárlóknak, akik ezt a terméket vásárolták, mielőtt elfogy a megrendelt termék. Ez a fajta figyelmesség remélhetőleg újbóli vásárlással térül meg.
> Elhagyott kosár értesítő
A rendszer a regisztrált felhasználóknak automatikus levelet küld a termékek kosárba helyezését követő megadott nap után, amennyiben nem fejezte be a vásárlást. Ezzel próbáljuk ösztönözni a vásárlás befejezésére. A regisztrált felhasználók kosara nem törlődik a rendszerből, így bármikor is tér vissza, látni fogja a termékeket a kosárban. A levél sablon alapú, szerkeszthető.
> SMS küldés
Az email értesítő levelek melett lehetőség van külső SMS küldő rendszereken keresztül rövid szöveges üzeneteket (SMS) küldeni a vásárlóknak a fontosabb vásárlást érintő eseményekről (pl. vásárlási értesítő, rendelési státusz változás értesítő, személyes átvétel értesítő). A telefonra küldött üzenetek gyorsan és biztonságosan jutnak el a vásárlókhoz, szinte 100% megnyitási rátával, ami növeli az elégedettséget. Az SMS küldés szintén sablon alapú, személyre szabható. Jelenleg a SeeMee és a bip!kampány SMS küldő szolgáltató használható.
Kimutatások
> Vásárlók
Nyomon követketjük, hogy a regisztrált vásárlóink hányszor és milyen értékben vásároltak, illetve mikor volt az első és utolsó vásárlás.